2013. április 27., szombat

Spenót, avagy mitől lett erős Popeye

 Hány szülő mondta el a gyermekeinek, ha nem eszed meg a spenótot sosem leszel olyan erős mint Popeye. Nekem sokszor elmondta Édesanyám gyerekkeoromban, bár emlékeim szerint enélkül is szerettem a spenótot, mint ahogy az én gyermekeim is. Ki ne ismerné hát Popeye-t, a spenóttól megerősödött tengerészt. 1929-ben született egy bizonyos Elzie Crisler Segar képregényrajzoló mellékszereplőjeként.

A kép a konyves.blog.hu-ról van.
                                                                      A kép a lüstich.de-ről van.  

Talán így kevesebben, bár szerintem szenzációs a figura
A következő képen már az szerepel amiért itt és most egyáltalán említésre érdemes lett Popeye. Azaz a spenót vagy másnéven a paraj főzelék.
A feleségem receptje alapján készítem, ezt tőle tanultam.

Hozzávalók:

1 l tej
450 g fagyasztott paraj (aprított)
50 g vaj
5-6 evőkanál liszt
2 db zsemle
3 gerezd fokhagyma
1 kávéskanál só
ízlés szerint reszelt szerecsendió 
Őrölt fekete bors
Megpucolom a fokhagymát. Egy tálba teszek két ketté vágot zsemlét és ráöntök annyi tejet amennyit felszívnak és összemorzsolom reszelek rá szerecsendiót. A vajat egy serpenyőben megolvasztom, megforrósítom, beleteszem a lisztet és folyamatos keverés mellett világos rántást készítek, majd belenyomom a fokhagymát, ráöntöm a maradék tejet, mikor forrni kezd a tej beleteszem a fagyott spenót tömböt és megolvasztom. Mikor kiolvadt megsózom és borsozom, mikor újra forrni kezd beleöntöm az összemorzsolt, szerecsendiós zsemléket. Mikor újra forrni kezd hagyom, 1-2 percig, hogy a sűrű főzelék egyet kettőt rottyanjon és már készen is vagyok.

Bundáskenyérrel vagy tükörtojással tálalom. 

Ha Popeye kedvéért nem is, legalább az íze kedvéért mindenképpen érdemes megkóstolni. 
Ajánlom mindenkinek!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése