2015. március 6., péntek

Zöldborsófőzelék szerecsendióval

Ezek a szénhidrát napok.....

Ki kell találnom a rizsen kívül valami mást!
Nagyon szeretem a sárga és a zöldborsófőzeléket is.
Ma a zöldborsófőzelék mellett döntöttem. Középső lányom is nagyon szereti.
Gyermekkoromban a kókai nagyszüleimnél sokszor segítettem a friss zöldborsót pucolni. Nagyon élveztem, ahogy a kezem nyomásától szétpattant a külső héj és előbukkantak a szép kerekded borsószemek. Többnyire a pocakomban landolt, amit a nagymamám nem nézett jó szemmel. De mint egy igazi nagyi, hamar megbocsátotta.




Íme az én receptem.  

Hozzávalók:

1 kg fagyasztott zöldborsó, természetesen szezonban frisset használok
100 g vaj
2 kiskanál só
1 csapott kiskanál őrölt fekete bors
2 evőkanál liszt
6 dl tej
1/4 vagy 1/3 frissen reszelt szerecsendió, ízlés szerint

Megolvasztom a vajat egy megfelelő méretű lábosban, majd hozzáadom a fagyasztott borsót. Mikor megmelegszik, enged egy pici levet, megsózom (2 kiskanál), és megborsozom. (csapott kiskanál), hozzáadom a 2 evőkanál lisztet. Kicsit pirítom, majd felöntöm a tejjel , belereszelem a szerecsendiót és 5-10 percig főzöm.

Nálunk azon melegében eltűnik.

Jó étvágyat kívánok mindenkinek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése