2015. március 11., szerda

Wokban készült petrezselymes csípős fusili

A wok, mint olvastam egyre népszerűbb és divatosabb mostanság. Első szárnypróbálgatásom a kínai ízek világában már 18-19-éves koromban kezdődött. 20-éves voltam mikor a barátaimat időnként vendégségbe hívtam egy egy kis összejövetel keretében ebédre vagy vacsorára. Annak rendje és módja szerint, adtam a külsőségekre, a kínai természetesem már akkor is wok-ban készült. Beszerezni nem volt könnyű, akkor még egyetlen helyen találtam ilyet Budapesten, így az én wok-om már kicsit megöregedett. Idén lesz 25 éves. De ha adhatunk a szóbeszédre, még mindig divatos.

Szeretem a tésztákat és ezzel nem vagyok egyedül kis családomban. A csípős ízekkel is hasonló a viszonyom. Hanga a középső lányom is szeret mindenféle csípőset enni. A diéta miatt korlátozottak a hozzávalók felhasználásának lehetőségei, így az alábbit ötlöttem ki. A gyerekeimnél nagy sikert aratott.

Hozzávalók 1 adag azaz 1 nagyobb tányér tésztához

1 tányér, a 0,5 kg kifőzött teljes kiörlésű durum fusili kb. 1/5-öd része
2 evőkanál só
1 fakanálnyi vaj
2 evőkanál extra szűz olivaolaj
4 koktél paradicsom
3 gerezd fokhagyma
3 evőkanál extra szűz olivaolaj
1/2 kis fej vörösahagyma
1 csokor petrezyelyem
1 evőkanál erős pista

Felteszem a vizet forrni, hozzáadva a 2 evőkanál sót. A forrásban lévő vízbe öntöm a teljes kiörlésű durum tésztát. Az újra forrástól számítva 11 percig főzöm. mert így lesz al dente. Eközben elkészítem a hozzávalókat, megpucolom, megmosom a fokhagymát, egy fokhagymanyomóval egy kis tálkába paszírozom, összekeverem a 3 evőkanál olajjal és félreteszem. Megpucolom és megmosom a vöröshagymát is és a felét vékonyan felszeletelem, félreteszem. Megmosom a koktélparadicsomokat és négybe vágom. A petrezselymet is megmosom és felaprítom. Eközben elkészül a tészta. Leszűröm és egy tányérnyit kiveszek belőle.Egy wokban, ennek hiányában egy szimpla serpenyőbe, öntök 3 evőkanálnyi olivaolajat, és hozzáadom a fakanálnyi vajat.Mikor már meleg de még nem forró, hozzáadom a vöröshagymát, megfonnyasztom, majd hozzáadom a petrezselymet és az oliva olajos fokhagymát is. Folyamatos kevergetés mellett egy kis ideig pirítom, hozzákeverem az egy evőkanálnyi erős pistát. Néhány keverés után a kifőtt és leszűrt tésztából, a már korábban kimért egy adagot is a wokba helyezem és folyamatos és alapos keverés mellet 2-3 percig pirítom, azon melegében tűzforrón tálalom és jelen esetben fogyasztom.


Mindenkinek nagyon jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése