2015. február 21., szombat

Eredeti Skót keksz

Holnap lesz egy kedves barátom feleségének, a ............... valahanyadik, (a hölgyek nem szeretik ha korukról szót ejtünk, tartsuk hát tiszteletben), születésnapja alkalmából egy meglepetés parti. Neki készítettem ezt az igazán egyszerű és aki szereti, annak mindenképpen ellenállhatatlan és nagyon ízletes kekszet.
Csak remélni tudom, hogy az ünnepelt hölgynek is ízleni fog.
A receptet az egyik barátomtól kértem. Aki Angliában keresett új lehetőségeket. Hogy a számításai bejöttek-e?? Ezt talán ő tudná elmesélni.
Mindenesetre nekem szívesen segít, mikor a hülyébbnél-hülyébb kéréseimmel zaklatom. Például mikor a feleségemet akartam meglepni, skót szoknyába öltözve. A barátom segített...... így egy valódi skót szoknyában sikerült, nem kis meglepetést okoznom gyermekeim gyönyörű anyjának.




Skót keksz, ír vaj........ Van némi ellentmondás a dologban. Azaz csak lesz, mert az összetevők és az ellentmondások csak most következnek.
Ez vagyok én, és ezek az én receptjeim..............


Hozzávalók kb 50 db-hoz:

450 gramm ír vaj
650 gramm finomliszt
230 gramm barna cukor

1-2 marék finomliszt a vágódeszkára
2 evőkanál barna cukor
2 cs vaníliás cukor



A szoba hőmérsékletű vajat, a 230 gramm barnacukrot, a 650 gramm finomlisztet alaposan, de gyorsan összegyúrom. Ha túl sokáig gyúrom akkor felmelegszik a vaj, elkezdhet morzsálódni, esetleg akkor is ha túl sok a liszt.
1 órára hűtőbe helyezem.
Miután kipihentem magam, 165 c fokora előmelegítem a sütőt, előveszem a hűtőből a tésztát, két egyenlő részre szedem. Az egyik felét visszateszem, a másikat egy meglisztezett nyújtódeszkán kb 1 cm vastagra kinyújtom és tetszőleges formára vágom. Ami kimarad, azt újra összegyúrom, kinyújtom és formára vágom. Most én egy sütipecsétet használva a fenti felirattal díszítettem. Egy szilikon lapra egy tepsire teszem a sütiket, 2 evőkanál barna cukorral meghintem a tetejüket, és 25 percig sütöm. Kiveszem és óvatosan, mert ilyenkor még nagyon morzsálódik, egy tányérra helyezem őket. 
Miközben az előző adag sült, kiveszem a második adagot, és a lisztezett nyújtódeszkán hozzákeverek 1 csomag vaníliás cukrot, majd 1 cm vastagra kinyújtom. Kivágom a kívánt formára és most az ünnepelt hölgy nevével díszítem. Ami kimarad, azt újra összegyúrom, kinyújtom és formára vágom.
Egy szilikon lapra egy tepsibe helyezem őket és megszórom a második csomag vaníliás cukorral, beteszem a sütőbe és 25 percig sütöm. 
Elkészült a holnapi parti főszereplőjének ajándéka.

1 napig hagyom pihenni, csak utána kínálom.

Mindenkinek jó étvágyat kívánok!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése