2015. április 4., szombat

Vadas, kicsit másként.....

Végre itt a húsvét. Lányaim tojás festésre, mi, szülők a vendégeskedésre készülünk. Tegnap bevásárlás a nagycsarnokban, ma egész délelőtt főzőcskézés itthon, majd finom étkeinkkel a kosárban, látogatás öcséméknél.
Sikert arattunk. Öcsém finnyás lányai is megették a főztünket.

Kicsit másként...... Hogy ez mit is jelent? Nos...

Vad vagy marha hús helyett tarjából készítettem. Azt azért el kell áruljam, hogy az ötlet nem saját kútfőből ered. Az egyik kolléganőm, Annamari, aki erdélyi magyar, hozott nekem ajándékba egy nagyon klassz receptkönyvet, amit még az anyukájától kapott. Ebben találtam az ötletet, hogy disznóhúsból készítsem.


Hozzávalók:

12 szelet tarja
10 dkg vaj
0,5 dl extra szűz olíva olaj
2 dl 100%-os paradicsomlé
2 evőkanál só
1 kiskanál bors
2 közepes fej vöröshagyma
4 db sárgarépa
1 kis fehérrépa
3 babérlevél
330 g tejföl
2 evőkanál liszt

Megpucolom a hagymát, a sárgarépákat és a fehérrépát. A vöröshagymát apró kockára vágom.  A sárgarépákat és a fehérrépát lereszelem. Megmosom a húst, jól lecsepegtetem és kiklopfolom.
Egy serpenyőbe öntöm az olíva olajat, kicsit melegítem és hozzáadom a vajat. Mikor felforrósodott, hirtelen megsütöm a tarja szeleteket. Először az egyik majd a másik oldalát, éppen csak annyira, hogy kifehéredjen mindkét oldalán.
Egy tányérra helyezem azokat amelyek már készen vannak.
A serpenyőből a zsiradékot egy megfelelő méretű lábasba öntöm, beleteszem az apróra vágott hagymát és üvegesre fonnyasztom. Hozzáadom a reszelt répákat, a 3 babérlevelet, felöntöm a paradicsomlével, sózom, borsozom és az összes húst is beleteszem. Felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje a húsokat és addig főzöm amíg megpuhulnak. Ha szükséges még öntök hozzá vizet. Közben a 2 evőkanál lisztet belekeverem a tejfölbe. Amikor megpuhul a hús kiszedem egy tányérra. Ezzel készen is vagyok a hússal. Kiveszem és kidobom a babérleveleket. Egy nagy pohár tejfölbe keverek e evőkanál lisztet. A maradék levet botmixerrel összeturmixolom, majd hozzáadom a lisztes tejfölt és összeforralom. Elkészültem a szósszal is.

Ma fusili tésztát főztem hozzá. Lehet nokedlivel, akár zsemlegombóccal is tálalni.

Egy tányérra helyezek egy szelet húst, egy maréknyi tésztát, leöntöm a szósszal és azon melegében tálalom.



Jó étvágyat kívánok és természetesen kellemes húsvéti ünnepeket! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése