2013. május 20., hétfő

Medvehagymás szósz



Akár húsokhoz, akár tésztákhoz, csak ajánlani tudom. Szenzációs!


Hozzávalók:

20 dkg mangalica szalonna
1 csokor medvehagyma
2 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
0,5 l főzőtejszín
0,5 dl száraz fehérbor
1 kávéskanál só
frissen őrölt bors

Memosom a csokor medvehagymát és összefogva az összes levet apróra vágom, a levéltőig. A levelek szárát én nem használom. Megpucolom a vőrőshagymát és apró kockára vágom. Megpucolomm a 2 gerezd fokhagymát is. A mangalica szalonnát is apró kockákra vágom.
Egy serpenyőben zsírjára sütöm a szalonnát, majd gyönyörűen megsült szalonnát kiveszem és egy tálban félreteszem. (ma én a tepsis burgonya feltétjéhez használtam, de akár a szószban is benne hagyhatjuk)
A forró zsírba teszem az apróra vágott vöröshagymát és a kávéskanál sót. Mikor áttetsző már a hagyma, fokhagymanyomóval rányomom a 2 gerezd fokhagymát, majd hozzáadom az apróra vágott medvehagymát. Jól megfonnyasztom majd ráöntöm a 0,5 l főzőtejszínt és a 0,5 dl száraz fehérbort. Frissen őrölt fekete borssal ízesítem. Jól összefőzőm. amennyiben túl édes igény szerint tovább sózhatom. Személy szerint nekem bejön, mikor kicsit édeskés marad a szósz.


Kinek hogyan ízlett jobban?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése