2013. május 1., szerda

Rizslisztes teasütemény

háááát........... Ez úgy volt.........




A gyerekeknek akartam fahéjas csigát sütni, csak egyik ballépés jött a másik után. Kisebb nagyobb módosítás után ez kerekedett belőle.
Az előző napokban átrendeztem a konyhaszekrényt, szépen elrendeztem a különféle liszteket. Mondhatnám, ez volt a baj.
A valódi ballépés azonban azzal kezdődött, hogy rizslisztet tettem a tálba, majd ráütöttem a 2 tojást, hozzáadtam a cukrot és a vajat. Elkezdtem mindezeket összegyúrni, rögtön éreztem, hogy valami nem stimmel. Sebaj, egy fél kiló búzaliszttel javítok a massza konzisztenciáján. Gyorsan ráöntöttem és növeltem a mennyiség függvényében a többi összetevőt is. Valamiért nem javult eléggé............. Sikerült rozslisztet hozzáöntenem. Most már mindegy!
A massza állaga alapján eldöntöttem, hogy valamiféle teasütemény lesz belőle, kidobnom azért csak nem akaródzott.
Teasütemény ide, teasütemény oda, egy-két csigát muszáj volt készítenem, mert a gyerekek előtt nem álltam volna meg. Azt mondták ez nem is csiga inkább fahéjas rés mákos rózsa, de ízlett.
A kedves kisboltos barátaimnak már csak a teasütemény formájúakat mertem levinni, szerintük jól sikerült. Persze Ők kedvesek, lehet, hogy akkor sem mondanák mást ha förtelmes lenne.

Amit felhasználtam:

1 kg rizsliszt
1/2 kg rozsliszt
3 tojás
250 g vaj
1/2 l tej
15 evőkanál cukor
1 cs friss élesztő

a díszítéshez, ízesítéshez:
3 evőkanál porcukor
2 evőkanál darált mák
1/2 cs vaníliás cukor

3 evőkanál porcukor
2-3 kávéskanál őrölt fahéj
1/2 cs vaníliás cukor
A fahéj és a mák arányát mindenki egyéni ízlése szerint változtathatja.

Szóval.............. a dolog a szokásos módon indult, csak nem úgy folytatódott. Most azonban úgy írom le, mintha mindig is rizslisztes teasüteményt akartam volna készíteni.
Egy bögre tejet meglangyosítok, e kávéskanál cukorral, majd belemorzsolom a friss élesztő és félreteszem, hogy felfusson.
Megfelelő méretű tálba öntöm az 1 kg rizslisztet, a 1/2 kg rozslisztet, ráütöm a 3 tojást, hozzáadom a 15 evőkanál cukrot, (aki édesebben szereti, növelheti a cukor mennyiségét) (A TESTSÚLYUNKRA FIGYELJÜNK!) a 250 g vajat, a felfutott élesztős tejet. A többi tejet folyamatosan adagolom hozzá, amíg felveszi a tészta. Addig gyúrom amíg szépen elválik a tészta mind a táltól mind az ujjaimtól. 30 percre félreteszem pihenni. Kis tálkában összekeverem a 3 evőkanál porcukrot, a vaníliás cukorral és a  mákkal, egy másikban ugyan így tettem a fahéjjal.
A tésztából diónyi darabokat tépek, amit először kerekre formázok a két tenyerem között, majd a képen látható módon kilapítom. Sütőpapíros tepsibe pakolom és 175 C fokos előmelegített sütőben 15 perc alatt készre sütöm..


Ha már így alakult akkor pozitívumként megjegyezném, hogy a rizsliszt glutén mentes. A rozsliszt azonban nem az! Minden nem sikerülhet.

Megpróbálja valaki elkészíteni?

Kíváncsi lennék az eredményre és a véleményekre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése