2013. július 29., hétfő

Meggylekvár

Szerencsém van. A Feleségem egy újabb recepttel örvendeztetett meg, amit megoszthatok Önökkel.



Meggylekvár

Az eperlekvárfőzés után érzett katarzis és büszkeség arra sarkallt, hogy meggylekvárt is főzzek. Alig vártam, hogy lemenjen kicsit a meggy ára, és nekieshessek, bár volt egy olyan hátsó gondolatom, hogy ha az eper pucolása ennyire megviselt, hogy fogom viselni a nagy mennyiségű meggy magozását. De nem hátrálok meg! Dacára annak, hogy a barátnőm két vödör meggyet adott nekem, mert négy meggyfa is van a kertjében, nem abból készítettem a lekvárt. Lányaimat kézenfogva kibaktattunk a piacra és vettünk 6 kg meggyet. Cukimuki piros szoknyás vesszőkosárkámmal vonultam nagy vagányan a piacon, de hamar elfáradt a karom.
Hazaérve nekiláttam a magozásnak. Azzal kezdtem, hogy magamra húztam az egyik futóversenyen kapott pólót, amit majd nem sajnálok befogni takarítós rongynak, ha nem tudom kimosni belőle a meggyet. És akkor nekiláttam. Szokásos szűrőkanalas mosás, nagy tálcára halmozás, indulhat a magozás. Nagy megkönnyebbülésemre, a meggyet elég könnyű magozni. Puha volt, könnyen kifordult belőle a mag. Ezt a tényt először csak félve mertem felismerni, attól tartva, még nagyon az elején járok és majd jön a feketeleves. De nem. Rendkívül sok időm ment el vele, de maga a magozás kellemesebb elfoglaltság volt, mint az eperaprítás. Ami némileg kellemetlenné tette az az volt, hogy a gyerekeim közben a Disney Channel-t nézték. Borzalom!
Mikor készen voltam a magozással, lemértem a nettó gyümölcsöt. 4,3 kg volt. Voltak olyan szemek, amiket ki kellett kukáznom, így a súlyveszteség ebből is adódott. Kilónként 15 dkg cukrot terveztem hozzáadni, de végül összesen 60 dkg cukrot tettem hozzá. Nem hagytam állni, mint az epret, mert most sokkal melegebb volt, mint mikor azt készítettem, hanem azonnal alágyújtottam. Ezt is kb. két órát főztem, és úgyanúgy szétcsapattam botmixerrel, mint az epret. Aztán ismétlődött a jól bevált eljárás: steril üvegek, celofán, fejre állítás, majd dunszt. Isteni lett!
De tényleg! Sütöttem palacsintát és meg is kóstoltuk. Ez az első lekvárom, ami pont annyira "édes", amennyire én szeretem. Illetve savanykás. Aztán feldobtam a képet a face-re és azonnal mindenki kóstolót akart. Jaj... Olyan is volt, aki azon aggódott, hogy miért nem pálinkát főztem a meggyből. Hihihi! Azt a profikra bízom!



Szóval, 6 kg (4,3kg) meggy
           60 dkg cukor

Ebből a mennyiségből 7 kisebb üveg lett. 




Amint látom hamar el is fogyni.



Remélem megpróbálják elkészíteni. Sok sikert és örömet hozzá......


Hogy sikerült?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése