2010. május 13., csütörtök

"Szekszárdi" tejfölös krumplileves

Szekszárdon tanultam a lent leírt egyszerű ugyanakkor komoly ízkavalkáddal kecsegtető tejfölös krumplilevest.
Fontos az ízlésünknek megfelelő kolbászt választani, mivel ez markáns ízt képvisel majdani levesünkben. Ha túlságosan füstös ízű, olyan íze lesz a levesünknek is.

Hozzávalók 4-6 személyre:

1 kg krumpli
2 fej vöröshagyma
30 dkg lángolt kolbász a húsnélküli változatnál kihagyható
1 nagy doboz tejföl
3-4 babérlevél
4 evőkanál olaj
2 evőkanál liszt / nem púpos
1 evőkanál őrölt piospaprika

Első lépésként én mindent előre elkészítek. Megpucolom, felvágom a krumplit, megpucolom a hagymát, felkarikázom a kolbászt. Összekészítem a fűszereket és az egyéb hozzávalókat.
A megpucolt, kockára vágott burgonyát egy lábasba teszem, felöntöm annyi vízzel, hogy kétszer annyi víz legyen mint a burgonya. Beleteszem a megpucolt 2 fej hagymát egészben és a 3-4 babérlevelet is.
Amíg főzöm a krumplit, közben elkészítem a rántást. Én egy kis nyeles lábasban szoktam elkészíteni. A 4 evőkanál olajat kicsit megmelegítem és hozzáteszem a 2 evőkanál lisztet és világos színűre pirítom. Ha túlságosan sok a liszt és nagyon összeáll akkor teszek hozzá bátran még egy kanál olajat, ha szükséges többet. Mindenképpen egy sűrű folyadék legyen és ne egy massza gombóc. Ha ezzel elkészülök leveszem a tűzről és kicsit, hagyom hűlni.

Ellenőrzöm a krumplit és ha már félkész / puhul de még kemény hozzáadom a felkarikázott kolbászt.

Amennyiben nagyon forró rántásba tenném a pirospaprikát esetleg megkeseredne. Amint langyossá vált a rántás belekeverem az evőkanálnyi pirospaprikát, miután egyenletesen elkevertem hozzáadom a nagy doboz tejfölt és jól összekeverem.
Ha minden klappol ezalatt a krumpli és a kolbász is puhára főtt. Ekkor hozzáadom a tejfölös rántást. Mivel én a sűrű leveseket szeretem a 2 fej hagymát 4-5 merőkanálnyi krumplival együtt összeturmixolom és ezt is gyorsan visszateszem a lábosba és összefőzőm. Ez már csak néhány perc. Az egész főzés az előkészületekkel és a tálalással együtt sem vesz igénybe egy órát.

Jó étvágyat kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése