2010. május 20., csütörtök

"Hortobágyi" slambuc


Gyermekkoromban minden évben elmentem a nagyszüleimmel a hortobágyi hidi vásárra. Gyönyörű bárány bőröket és bekecseket árultunk. Nagypapám (1924-1992) szűcs volt mint az Ő édesapja (1896-1996), mint a fia (1947-2002) és unokája azaz én is. Egy ilyen hidi vásár alkalmával ismerkedtem meg a slambucal. Ekkor természetesen csak őrült nagyokat ettem belőle, majd évekkel később, sok sok évvel később kutattam fel a receptet a kellemes emlékek hatására.


Hozzávalók 4 éhes személyre számolva:

60 dkg burgonya
60 dkg tépett lebbencs tészta (min. 6 tojásos, házi)
20 dkg húsos mangalica szalonna
1 púpos evőkanál só
2 evőkanál olaj

A szalonnát levágom a bőréről majd apró kockákra vágom. Megpucolom, leöblítem és vékony karikára szeletelem a krumplit.
A bográcsba teszem a két evőkanál olajat, hogy ne füstöljön és ne kapjon oda a szalonna (és a bőre se). Kisütöm a zsírját és hozzáteszem a krumplit. 1-2 percig hagyom a a forró zsírban majd felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje három ujjnyival. Mikor a krumpli már félkemény hozzáteszem kicsit összetörve (nem összemorzsolva) a lebbencset.
Lassú tűzön vagy erős parázson lassan, folyamatos forgatás, rázogatás mellet lefőzöm róla a levet. Nagyon lassú tűzön tovább forgatva, rázogatva pirosra sütöm a bogrács falához érő részt.
Lassan összeáll és egy tömbként mozog és pirul a bográcsban. Némi gyakorlást igényel, hogy valóban szépen meg tudjuk pirítani. Figyeljünk, hogy ne égjen le mert az egész étkünk égett ízű lesz.
Azoknak akik szeretik a savanyúságot, azoknak ajánlok hozzá káposztával töltött ecetes almapaprikát.

Az előkészítéssel, tűzrakással együtt kb 1,5-2 órát vesz ígénybe, hogy ezt a nagyon egyszerű de annál tökéletesebb ínyencséget el tudjuk készíteni.

Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése