2014. február 5., szerda

Sajtleves Serrano chipssel

Régen Csepelen laktam, ott is születtem, bár ennek semmi köze a következőkben leírt leveshez. Azaz annak, hogy Csepel, igen is van.
Ugyanis Csepelen volt egy nagyon jó vendéglő, ahol isteni finom sajtlevest ettem, ahányszor csak ott jártam.
Sajnos az étterem azóta áldozatul esett a világválságnak, mint oly sok más egyéb is.


Hozzávalók:
1 l húsleves alaplé, vagy leveskockából
15 dkg edami sajt
10 dkg füstölt sajt (kockára vágva)
3 gerezd fokhagyma
5 dkg Serrano sonka
2 evőkanál extra szűz olivaolaj
5 dkg vaj
5 dkg liszt
2 tojás sárgája
2 dl tejföl
őrölt bors
szerecsendió
1,5 dl száraz fehérbor


A vékony szelet Serrano sonkát apró kockákra vagy csíkokra vágom és egy serpenyőben 2 evőkanál olivaolajon megpirítom. Egy kis tálkába teszem, amiből majd felszolgálom a forró leveshez.

A 15 dgk edami sajtot lereszelem, a füstölt sajtot pedig apró kockára vágom. A levest vagy elkészítem a leveskockából és 1 l vízből, vagy ha van készen húsleves akkor leszűrés után, felteszem melegedni. Közben az 5 dkg vajat egy lábasban megforrósítom, hozzáadom az 5 dkg lisztet és világos színűre pirítom. Miközben ezzel elkészültem, felforrósodott a leves, amit folyamatos keverés mellett hozzáöntök a pirított liszthez és csomómentesre keverem. Hozzáöntöm még az 1,5 dl száraz fehérbort, belepréselem a 3 gerezd fokhagymát, frissen őrölt borssal és egy kevéske reszelt szerecsendióval fűszerezem. (vigyázni kell a szerecsendió mennyiségével, mert nagyon intenzív az íze!) Közben a 2 tojássárgáját összekeverem a tejföllel.
Mikor felforrt az alaplé, beleteszem a reszelt sajtot, és a közben elkészült tojásos tejfölt. Folyamatos keverés mellet a sajt hamar felolvad, megvárom amíg újra egyet-kettőt rottyan , ekkor hozzáadom a már korábban kockára vágott füstölt sajtot. Összekeverem és így forrón már is tálalom. Az asztalnál mindenki néhány darab pirított Serranoval díszítheti a saját adagját.
Szerintem amilyen egyszerű és gyors olyanyyira finom.



Mindenki jó étvágyat kívánok és sok sikert az elkészítéshez!     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése