2014. február 15., szombat

Bacon-ös, kapribogyós lebbencs tészta

Diétázom. De minek? Imádom a finom ételeket. Ma, épp tésztát akartam enni, kívánós vagyok mint a terhes feleségem. Próbáltam magam meggyőzni, hogy semmi szükség a tészta evésre........ Sikertelen próbálkozás volt. Csak lebbencs tésztát találtam itthon. Körülnéztem és a talált hozzávalókból a következőt álmodtam meg.

Hozávalók:

500g lebbencs tészta
2 evőkanál só
400 g bacon
2 -3 evőkanál oliva olaj
250 g főzőtejszín
5 nagy gerezd fokhagyma
3 paradicsom
60 g kapri bogyó
frissen őrölt bors



A tésztához felteszek egy lábas vizet, amibe beleteszem a két evőkanál sót. Mikor forr a víz beleteszem a tésztát és ügyelve arra, hogy ne főjön szét, kifőzöm a tésztát. Közben felvágom a bacont, megpucolom a fokhagymát, megmosom és felkarikázom a paradicsomot. Egy kis tálba öntöm a 250 gramm tejszínt belepréselem a fokhagymát és hozzáadom a lecsurgatott kapribogyót. A felvágott bacont 2-3 evőkanál oliva olajon megpirítom. Közben a kifőtt lebbencs tésztát lecsöpögtetés után ráöntöm a már pirosra sült baconra, jól összekeverem és néhány percig tovább pirítom. Mikor egy két helyen már a tészta is pirosra pirult, kiöntöm egy nagy tálba. Ekkor ugyanebbe a serpenyőbe teszem a paradicsom karikákat, rövid ideig fonnyasztom majd hozzáöntöm a kapribogyós, fokhagymás tejszínt és jól összefőzöm.  Mikor ezzel is készen vagyok, összeöntöm a tésztával és alaposan összekeverem.



Tálaláskor frissen őrölt borssal fűszerezem.


Remélem sokan kipróbálják. Várom a visszajelzéseket. 

Minden kedves olvasómnak jó étvágyat kívánok! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése