2011. április 23., szombat

Spagetti tejszínes laska gombával

Tegnap Csepelen jártam Édesanyámnál, begyűjteni a Húsvéti sonkákat. Ilyenkor mindenféle sonkát készít nekünk. Teljesen soványat a gyerekeknek, zsírosabbat nekem és ezekből is több félét, hogy biztosan mindenki megtalálja a saját ínyére valót.
Régen én is Csepelen laktam és eszembe jutott régi kedvenc zöldséges barátom és meglátogattam. A látogatásból és a baráti csevejből, komoly bevásárlás lett. Szebbnél szebb, frissebbnél frissebb zöldségek. Hazaérve tudatosult csak bennem, hogy ez így húsvét előtt nem biztos, hogy a legjobb ötlet volt, sebaj veszett már több is Mohácsnál. Ma azonban döntöttem, mivel kidobni nem akartam, úgy döntöttem a laska gombát elkészítem vacsorára a lehető legegyszerűbben.

Makaróni tejszínes laska gombával

hozzávalók 4 személyre:

500 g makaróni tészta
1 kg laska gomba
1 fej vöröshagyma
0,5 l főzőtejszín
2 evőkanál liszt
5 evőkanál oliva olaj
3 evőkanál só
1 kiskanál őrölt feketebors

Egy megfelelő méretű lábasba felteszek (4-5 szörös mennyiségű) vizet forrni. Mikor zubog a víz beleteszem a fél kilogramm makarónit és hozzáadom a két evőkanál sót, a csomagoláson feltüntetett ideig főzöm. Azonban a feltüntetett időpont ellenére mindig megkóstolom, hogy valóban megfőtt-e. Ekkor leöntöm róla a vizet.
Megpucolom a vöröshagymát és apró kockákra vágom. Egy akkora lábasba, amibe belefér a gomba, öntök kb 5 evőkanálnyi oliva olajat és ráteszem az apróra vágott vöröshagymát. Lassú tűzön üvegesre fonnyasztom a hagymát, közben alaposan megmosom a gombát és letépkedem a "leveleit" azaz a kalapját és 1-2 cm-es darabokra vágom, a törzsét ami elég tetemes mennyiség én nem használom fel mert elég szívós. Mikor kész a hagyma ráöntöm a felszeletelt gombát és és továbbra is lassú tűzön főzöm. Egy kanál sóval ízesítem. Mikor levet ereszt hozzáadom a kiskanálnyi őrölt feketeborsot és egy fél pohár vizet öntök hozzá. Ez a gombafajta nekem nem szokott elég vizet engedni, ezért tartom szükségesnek a fél pohár vizet. Mikor a víz nagy része elfő, addigra megpuhul a gomba. Közben a fél liter főzőtejszínt egy kis tálkába öntöm és hozzákeverem a két evőkanál lisztet és ezt hozzákeverem a puhára főzött gombához és összeforralom. Ügyelek arra, hogy a gombán maradjon elég lé, különben nagyon sűrű lesz a gombás szósz.
A tányérokba kiporciózom a tésztát majd mindegyikre kanalazok az ízletes szószból és mindig frissen azonnal tálalom. Egyébként a szósz nagyon besűrűsödhet.

Nagyon jó étvágyat kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése