2011. március 28., hétfő

Fokhagymakrémleves croutonnal és serrano chipsel


Mivel hétvégén sokat dolgoztam, keveset aludtam, ma úgy döntöttem hazajövök ebédelni. Eszembe jutott, hogy régen ettem fokhagymakrémlevest, így emellett döntöttem. A feleségemtől tanultam ezt az egyszerű és nagyszerű krémlevest. Alapvetően nem vagyok nagy fokhagyma rajongó, de ez a leves mégis a kedvenceim egyike. Dédi, mármint a feleségem nagymamája, ki nem állhatja a fokhagymát, ezt a levest mégis szereti. Nehezen vettük rá, hogy megkóstolja, de végül siker koronázta a próbálkozásunkat.

Hozzávalók 6 személyre:

2 fej nagyobbacska vöröshagyma
16 gerezd fokhagyma
1 húsleveskocka
8 dkg serrano sonka a húsnélküli változatnál kihagyható
6 szelet kenyér
200 ml főzőtejszín
200g tejföl
4 evőkanál oliva olaj
2 evőkanál liszt
1 mokkás kanál őrölt feketebors
1 kisknanál mustármag
1 kikanál koriander

Megpucolom és apróra vágom a vöröshagymát. Egy megfelelő méretű lábosba öntöm a 4 evőkanálnyi oliva olajat és hozzáadom az apróra vágott vöröshagymát. Kis lángon megfonnyasztom a hagymát. Közben megpucolom a fokhagymákat. Fokhagyma présen átnyomom és hozzáadom a vöröshagymához. Tovább fonnyasztom, miközben egy másik lábosban a húsleveskockát 2,5 liter vizzel felforralom. A hagymákhoz adom a 2 evőkanál lisztet és kicsit megpirítom, majd hozzáöntöm a a 2,5 liter húsleves alaplevet. Először nagy lángon felforralom, amikor már forr kis lángon kb 20 percig tovább főzöm. Hozzáadom a mokkás kanál őrölt feketeborsot, ha a mustármag és a koriander egész, akkor egy mozsárban alaposan összetöröm és ezeket is hozzáadom a leveshez.
Amikor eltelt a 20 perc, hozzáadom a 200ml főzőtejszínt, a 200g tejfölt és egy botmixerrel alaposan összeturmixolom az egészet. Kis lángon még egy öt percig főzöm. Félreteszem a levest, felkockázom a hajszál vékony szelet sonkákat és serpenyőben megpirítom. Mikor elkészül kiteszem egy kis tálkába és ugyanebben a serpenyőben megpirítom a közben felkockázott kenyér szeleteket, további zsiradék hozzáadása nélkül. (ez a crouton)
Mindenki maga is beleteheti a serrano chipset és a croutont a levesbe, de igazságosabb ha mindenkiébe mi teszünk és a maradékot kiteszzük, ha valaki még többet szeretne hozzáadni.

Jó étvágyat kívánok! Nekem nagyon jól esett!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése