2010. október 21., csütörtök

Céklasaláta


Gyermekkoromban az apai nagyszüleimnél voltak igazi, nagy, vidéki "zabálások". Több fogás és az elfogyasztható mennyiség sokszorosa. Itt szerettem meg a céklát. Bár akkor még csak a mint savanyúságot ismertem. Ma már többféle felhasználását is ismerem. Éppen bevásároltunk, mikor megpillantottam a céklát és arra gondoltam, milyen régen is ettem, ebből ma csinálok valami egyszerű kis ételt. Következő igazi vega uzsonnát sikerült összehoznom belőle. Vérszegényeknek fokozottan ajánlott a fogyasztása.

Hozzávalók 4 személyre:

1 db nagy cékla
3 db közepes alma
5 db sárgarépa
20 dkg dió
méz ízlés szerint

Megmosom az összes hozzávalót és megpucolom őket. Egy akkora tálat választok amiben bőven elférnek és a végén alaposan össze tudom keverni. Összetöröm a pucolt diót, de csak úgy durvára. Egy nagy lyukú reszelőn lereszelem a hozzávalókat ebbe a bizonyos tálba, szépen egymás után. Cékla, alma, répa. Jól összekeverem, hogy lehetőleg egyenletesen legyenek benne az összetevők majd ezután hozzáadom a diót és a mézet, majd újra alaposan összekeverem. Néhány órára a hűtőbe teszem pihenni, hogy jól összeérjenek az ízei.

Mindenkinek jó kézmosást! Természetesen jó étvágyat is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése