2014. május 27., kedd

Sárga túró, Sz.G.-től

Sárga túró, ami nem sárga és nem túró. Legálább is nekem nem lett sárga. Biztosan a városi tojások és talán a nem épp ebben a pillanatban fejt, friss, meleg tej hiánya miatt.

A klubban, ahol sportolok, a húsvéti nagy zabálás után, a klubvezetővel beszélgettünk a finomabbnál finomabb húsvéti fogásokról. Ekkor került szóba a sárga túró. Be kell vallanom férfiasan, soha ezelőtt nem is hallottam még a hírét sem. Kiderült, Ő is csak azóta ismeri,amióta megnősült, ugyanis a felesége családjánál a húsvéti menü elmaradhatatlan része. Esküdözött a barátom, hogy nagyon finom.
A történetnek most lett folytatása, mivel a napokban kaptam meg a receptet és most sikerült elkészítenem.
Hogy kinek mennyire ízlik, azt ki ki döntse el!


Hozzávalók:

1 liter tej
10 db tojás
10 dkg cukor
2 cs vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 lapos kávéskanál őrölt fahéj
1 csipetnyi só



Egy tálba szórom a 10 dkg cukrot a két csomag vaníliás cukrot, a kávéskanál őrölt fahéjat. Megmosom a citromot és a héját is a tálba reszelem, majd ráütöm a tíz tojást és konyhai mixeremmel habosra keverem 6-8 perc alatt.

A tejet egy lábasba öntöm, hozzáadom a csipetnyi sót és folyamatos felügyelet és keverés mellett felforralom. Mikor már forr, lassan, folyamatos kevergetés mellett, hozzáöntöm az előzőleg habosra kevert cukros, vaníliás, fahéjas tojást.
Mikor a képen látható módon apró kis darabokká összeáll a matéria, akkor egy szűrőbe helyezett, tiszta konyháruhába öntöm a szilárdulni kezdő anyagot. Jobb híjján a mosogató fölé, a konyhaszekrényre akasztottam csepegni.



















Másnap reggelig otthagytam, majd a megszilárdult kis gömböcöt a hűtőbe tettem, és este fogysztottuk.



Sok sikert az elkészítéshez!

Köszönöm a receptet, G.!



Nem túró és nem sárga, ennek ellenére, jó étvágyat kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése