2013. augusztus 5., hétfő

Oeufs en cocotte


Egy újabb érdekesség otthonról.

                                             

Azt mondják, Franciaországban akkor válhat valakiből chef, ha 101 féle képpen tudja elkészíteni a tojást. Ennek egyik módja az oeufs en cocotte (öf an kokott), azaz tojás tálkában. Eredetileg egyszemélyes adagokat szokás készíteni apró, hőálló tálkákban, de mivel nekem sajnos nincs ilyenem, a legkisebb jenai tálamat használtam. A franciák zöldspárgát, újhagymát és créme fraiche-t használnak hozzá, ezekből a jelen évszakban créme fraiche-t és zöldspárgát nem kaptam. Gondoltam, ha már nem tudom magam az eredeti recepthez tartani, kicsit improvizálok. A zöldspárga ráadásul a gyerekek által nem épp favorizált zöldség, messziről ordít róla, hogy egészséges.
Tehát, erős hátrányból indulva az eredetihez képest a következőt csináltam.

Hozzávalók:

4 szelet bacon
3 szál újhagyma
4 szelet zöldborsos camembert
4 nagykanál mascarpone
3 tojás





A bacon-öket apróra vágtam és alaposan megpirítottam egy serpenyőben. Egy tálkába szedtem őket, majd a felaprított újhagymát gyorsan megfuttattam a szalonnából kisült zsíron. A hagymát és a bacont az aprócska jénaiba tettem, majd a mascarponét hozzáadva átkevertem az egészet. Ezután ráhelyeztem a camembert szeleteket, és ráütöttem a három tojást. Óvatosan kell ráütni a tojást, hogy a sárgája egyben maradjon. A jénait ezek után egy tepsibe helyeztem, és a tepsit megtöltöttem forró vízzel, hogy a jénai feléig vízben álljon. Ezt az egészet a 180 fokra melegített sütőbe tettem 20 percre. Igaziból úgy kellene elkészíteni, hogy a sárgája még remegős legyen, de én úgy nem szeretem, így én jól átsütöttem. Kisebbik lányom persze meg sem kóstolta, bár lelkesedett, hogy milyen jól néz ki és a neve is nagyon tetszett neki. A nagylánnyal ketten gyorsan befaltuk, szerintünk igazán finom lett. Első alkalommal készítettük el, de biztos, hogy nem utoljára. Pompás ráérős reggeli!

Megcsinálta valaki?

Próba, szerencse! Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése